“Uszkodzony laptop i miś z urwanym uchem - wkrótce nowe zasady reklamacji towarów”.
1 stycznia zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe.
Czy nowe przepisy są odpowiednie? Według ekspertów, z ich stosowaniem w praktyce mogą pojawić się duże problemy.
Czego dotyczą najważniejsze zmiany? Jakie obowiązki zostaną nałożone na właścicieli portali? Komentarza na temat zmian, w serwisie prawo.pl udzieliła mec. Adrianna Perużyńska.
"Wydłużenie okresu na zgłoszenie roszczeń reklamacyjnych przez konsumentów do sześciu lat oraz nowe zasady przysługujących konsumentom roszczeń w ramach rękojmi, może rodzić problemy w zakresie ich zaspokajania przez sprzedawcę, bowiem sprzedawca prowadzący sklep internetowy, jest przecież często sprzedawcą pośrednim, który sam nabywa towar z hurtowni czy bezpośrednio od producenta. Tym samym już na tym etapie wprowadzania zmian, warto jednocześnie zabezpieczyć się, dostosowując odpowiednio zakres czynności w umowach z dostawcami lub producentami."
Zapraszamy do lektury: LINK.