Choć obowiązkowy termin wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) może wydawać się odległy, warto już teraz zadbać o przygotowanie firmy. Kluczowe jest przeszkolenie pracowników, wdrożenie odpowiednich procedur oraz weryfikacja poprawności działania systemu i przyznanych dostępów, a to może sporo potrwać.

 

Od czego zacząć? Odpowiedź znajduje się w materiale przygotowanym przez Damiana Mazanowskiego i Aleksandrę Kamińską, który ukazał się na łamach „Rzeczpospolitej”.

„Aby wystawić fakturę w KSeF, należy posiadać oprogramowanie finansowo-księgowe zintegrowane z KSeF lub korzystać z Aplikacji Podatnika KSeF lub e-mikrofirma. Następnie trzeba uwierzytelnić się w KSeF oraz mieć uprawnienie do wystawiania faktur, a w przypadku gdy zachodzą okoliczności wyłączające doręczenie za pomocą systemu – udostępnić fakturę kontraktującemu.”

 

Pełen materiał dostępny jest TUTAJ.