W ślad za zmianami gospodarczymi, prawnymi, podatkowymi - wiele podmiotów gospodarczych zmienia swoją formę prawną, ulega podziałowi lub łączone są podmioty gospodarcze.
Przekształcenie spółki polega na zmianie jej formy organizacyjno-prawnej bez przeprowadzania likwidacji. Po zakończeniu tego procesu mamy do czynienia zatem z tym samym podmiotem gospodarczym, działającym jednak w innej formie prawnej. Spółka zachowuje więc w pełni swoją dotychczasową tożsamość.
Przedsiębiorcy decydują się zmianę formy prowadzonej przez siebie działalności z różnych względów, m.in. chęci rozszerzenia zakresu swojej działalności, zmiany reguł odpowiedzialności czy optymalizacji podatkowej.
Procedura przekształcenia rozpoczyna się od przygotowania planu przekształcenia wraz załącznikami oraz opinią biegłego rewidenta.
Opinia biegłego rewidenta powinna dotyczyć przede wszystkim kwestii finansowych planu przekształcenia oraz jego załączników, tj. poprawności oraz rzetelności tych dokumentów, a także ustalenia czy wycena składników majątku (aktywów i pasywów) spółki jest rzetelna .
Biegły rewident opracowuje szczegółową opinię wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej i przedstawia ją sądowi rejestrowemu oraz spółce przekształcanej, w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od momentu jego wyznaczenia.
Spółki prawa handlowego mogę również ulegać podziałowi lub łączeniu.
Celem usługi jest wydanie opinii o planie podziału lub połaczenia jednostek, zgodnie z wymogami kodeksu spółek handlowych, z uwzględnieniem regulacji w zakresie rachunkowości.
Posiadamy wiedzę i doświadczenie pozwalające na uzyskanie przez Naszych Klientów pełnego komfortu i bezpieczeństwa w sprawnym i skutecznym przeprowadzeniu procesu z asystą biegłego rewidenta popartą odpowiednią opinią przedkładaną nie tylko w Sądzie Rejestrowym, ale również w innych instytucjach publicznych, czy bankach.
Audyt zewnętrzny jest często obowiązkowym elementem rozliczania wsparcia otrzymanego z funduszy europejskich na realizację projektu.
Zasadniczym celem audytu jest zbadanie kwalifikowalności wydatków oraz potwierdzenie, że przedsięwzięcie jest realizowane zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie.
Celem audytu zewnętrznego projektu jest wydanie przez audytora opinii na temat:
- wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem,
- realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów związanych z audytowanym projektem, zgodnie z wymaganiami zawartymi we wniosku, decyzji lub umowie,
- poprawności dokumentowania i ujęcia operacji gospodarczych w wyodrębnionej dla danego projektu ewidencji księgowej.
oraz sprawdzenie:
- czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z dokumentacją aplikacyjną, podpisaną umową oraz obowiązującymi przepisami prawa,
- czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji projektu, rzetelność i wiarygodność przedkładanych dokumentów,
- czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo – księgowe oraz procedury dotyczące realizacji projektu pozwalające na racjonalne zapewnienie o poprawności projektu,
- czy Beneficjent prowadzi odrębną ewidencję księgową na potrzeby projektu,
- kwalifikowalności wydatków, sposobu ich dokumentowania, wiarygodności i rzetelności wniosków o płatność,
- zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu;
- wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników,
- sposobu przechowywania dokumentacji projektowej,
- czy projekt jest zgodny z politykami wspólnotowymi;
- czy Beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zawartych w umowie o dofinansowanie projektu i obowiązujących wytycznych w tym zakresie?
Wieloletnie doświadczenie w rozliczaniu projektów UE oraz ekspercka wiedza i kwalifikacje współpracujących audytorów pozwalają nam przeprowadzić niezależny i rzetelny audyt zewnętrzny projektu.
Posiadamy wiedzę praktyczną, jak poprowadzić cały proces w sposób gwarantujący spełnienie wymogów instytucji finansujących projektów inwestycyjnych, doradczych, badawczo-rozwojowych i innych.