“Obowiązek informacyjny fundacji rodzinnej”.
Na fundacji rodzinnej ciążą również obowiązki informacyjne wobec Krajowej Administracji Skarbowej, która ma prawo żądać od fundacji rodzinnej informacji dotyczących:
danych zawartych na liście beneficjentów,
spisu mienia,
spełnionych świadczeń lub mienia przekazanego w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej, w tym ich rodzaju, wysokości świadczeń lub wartości mienia, terminu i sposobu spełnienia świadczeń lub przekazania mienia.
W żądaniu organ Krajowej Administracji Skarbowej określa okres, za jaki informacje mają być mu przekazane (art. 84 ustawy o fundacji rodzinnej). Zgodnie z przepisami fundacja rodzinna ma obowiązek przedstawić żądane informacje w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia żądania. Obowiązek ten dotyczy organów uprawnionych do prowadzenia spraw fundacji rodzinnej (zarząd).
Zakres przedmiotowy informacji, których może domagać się Krajowa Administracja Skarbowa, jest potrzebny do ustalenia prawidłowości wykonania obowiązków publicznoprawnych w zakresie podatków, a dotychczasowe regulacje prawne dotyczące Krajowej Administracji Skarbowej nie uprawniają tego organu do ich pozyskania, stąd szczegółowa regulacja w ustawie o fundacji rodzinnej.
Za niewykonanie obowiązku przekazania informacji organowi KAS lub przekazanie nieprawdziwych informacji grozić będzie, zgodnie z art. 128 ustawy o fundacji rodzinnej, sankcja karna. Wynosi ona: od 240 stawek dziennych (za niewykonanie obowiązku wynikającego z art. 84 ustawy o fundacji rodzinnej, jak również za utrudnianie lub udaremnianie wykonania ww. obowiązku) lub od 360 stawek dziennych (za przekazanie nieprawdziwych informacji, o których mowa w art. 84 ustawy o fundacji rodzinnej).